N A S Z   P A R T N E R

Lato w Łaźni. Do zobaczenia!

05.07.2019
|
Lato w Łaźni. Do zobaczenia!

5 lipca (piątek) 2019 r., godz. 18.00 ul. Traugutta 31/33


Otwarcie wystawy malarstwa i rysunku

Jarosław Zduniewski Henryk Hoffman Szkoła Łódzka

Jarosław Zduniewski urodził się w 1948 roku w Łodzi. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w rodzinnym mieście. W 1972 roku uzyskał dyplom z malarstwa w Pracowni prof. Lecha Kunki oraz z grafiki w Pracowni prof. Stefana Krygiera. W latach 19802017 pracował w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, gdzie otrzymał stopień naukowy profesora zwyczajnego. W latach 20002017 prowadził Pracownię Malarstwa i Rysunku na Wydziale Tkaniny i Ubioru w macierzystej uczelni. W latach 2002-2005 pełnił funkcję prorektora ds. nauki Akademii Sztuk Pięknych w tejże uczelni. Pracował również na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Technologiczno‑Humanistycznego w Radomiu. W 2017 roku otrzymał Brązowy Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Henryk Hoffman urodził się w 1946 r. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, w latach 19671973. Dyplom w Pracowni ubioru prof. Wandy Borowskiej, Pracowni grafiki prof. Stefana Krygiera oraz malarstwa w Pracowni prof. Zdzisława Głowackiego. W latach 19732017 pracował w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, na Wydziale Tkaniny i Ubioru w Katedrze Kształcenia Ogólnoplastycznego, na stanowisku profesora nadzwyczajnego, a od 1994 roku pracował również na Politechnice Radomskiej im. Kazimierza Pułaskiego, na Wydziale Nauczycielskim, w Katedrze Sztuki (obecnie Wydziale Sztuki Uniwersytetu TechnologicznoHumanistycznego), na stanowisku profesora zwyczajnego. Od 2000 r. profesor tytularny, obecnie na emeryturze. Twórczość w zakresie malarstwa i rysunku. Uczestniczył w 150 wystawach w kraju i za granicą, w tym wystawy indywidualne: 18, udziały w konkursach: 22, wystawy zbiorowe: w kraju:78, za granicą: 31. Współautor dwóch książek przeznaczonych dla studentów: Podstawy kompozycji plastycznej wybrane zagadnienia, oraz Problemy formy teoria i praktyka. Prace w zbiorach prywatnych oraz w galeriach i muzeach w kraju i za granicą. Ma na swoim koncie wiele nagród, m.in. w 2001 r. Medal Komisji Edukacji Narodowej nagrodę Ministra Edukacji Narodowej, w 2005 r. złoty krzyż zasługi nagrodę Prezydenta RP, w 2016 r. Medal Zasłużony dla kultury polskiej nagrodę Ministra Kultury.

7 lipca (niedziela), godz. 16.00 Muszla koncertowa w parku Kościuszki

Kwartet smyczkowy Le Corde Del Mondo

Nie tylko muzyka filmowa na inaugurację 12. Ogólnopolskich Spotkań Filmowych Kameralne Lato.

Narodził się w Konserwatorium Benedetto Marcello w Wenecji we Włoszech. Jego członkowie pochodzą z różnych części świata, co pomaga wykreować indywidualizm i unikalność brzmienia zespołu. Kwartet posiada rozległy repertuar. Ma na swoim koncie występy na wielu festiwalach i koncertach, takich jak Festiwal filmowy Mostra del Cinema w Wenecji czy festiwal muzyki kameralnej regionu Veneto Simultaneo Ensemble.

7 lipca (niedziela), godz. 19.00 Muszla koncertowa w parku Kościuszki

Z cyklu: Lato z ROKiem (Radomską Orkiestrą Kameralną): Jan Jakub Bokun dyrygent, Magdalena Jakubska - Szymiec saksofon. W programie m.in. Serenada na smyczki J. Suka, Adagio S. Barbera

8 lipca 2019 roku godz. 19.00 Łaźnia ul.Żeromskiego 56

Aleksander Dębicz Cinematic Piano

Propozycja w ramach Ogólnopolskich Spotkań Filmowych Kameralne Lato. Aleksander Dębicz jest kompozytorem oraz jednym z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów. W 2015 roku na debiutanckiej płycie Cinematic Piano (Warner Classics) wydał cykl 12 własnych kompozycji inspirowanych sztuką filmową. Album czerpie też z rozrywki i jazzu, a także z wirtuozerii fortepianowej typowej dla muzyki poważnej. Wszystkie te gatunki są bowiem dla pianisty równoważne, a swobodne poruszanie się pomiędzy nimi Aleksander Dębicz postrzega jako całkowicie naturalne. Aktywny jako kompozytor i wykonawca muzyki do przedstawień teatralnych, jak i różnych realizacji telewizyjnych czy radiowych. Od dłuższego czasu uważam, że we współczesnej muzyce najwięcej do zaoferowania mają kompozycje tworzone do filmów. Można w nich bowiem odnaleźć oryginalne pomysły kompozytorskie oraz ciekawe idee i treści, które przedstawiane są słuchaczowi w sposób komunikatywny. (...) Tak jak w poprzednich epokach kompozytorzy pisali arcydzieła na potrzeby liturgii kościelnych, przedstawień operowych czy na konkretne zamówienia dworów królewskich, tak dzisiaj naturalnym polem działalności kompozytorskiej jest kino twierdzi Aleksander Dębicz.