N A S Z   P A R T N E R

"Pod niebem Toskanii" - Radomska Orkiestra Kameralna zaprasza na koncert - Radom - 14.04.2012

10.04.2012
|
Zaakceptuj marketing-cookies, aby oglądać filmy.
 "Pod niebem Toskanii" - Radomska Orkiestra Kameralna zaprasza na koncert - Radom - 14.04.2012

Zobaczcie zdjęcia z koncertu:

Pod Niebem Toskanii - 2012-04-14

Zapraszamy serdecznie w sobotę 14 kwietnia o godz. 18:00 do Sali Koncertowej Urzędu Miasta w Radomiu, która tego dnia zamieni się w skąpaną słońcem Italię, a to za sprawą koncertu zatytułowanego "Pod niebem Toskanii"

Wystąpią:

W programie:

Przemysław Zych (ur. 1980 r. w Radomiu), kompozytor, dyrygent, pedagog i organizator życia muzycznego. W latach 2000-2010 studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina: kompozycję w klasie prof. Zbigniewa Bagińskiego (dyplom z wyróżnieniem) oraz dyrygenturę symfoniczno-operową w klasie prof. Szymona Kawalli (dyplom z wyróżnieniem). Swoją wiedzę uzupełniał na kursach mistrzowskich, m.in. podczas International Bartók Seminar w Szombathely na Węgrzech (2006), pracując pod kierunkiem Petera Eotvosa i Johannesa Schollhorna (kompozycja) oraz Zoltana Peskó i Laszló Tihanyi'ego (dyrygentura).

Jego utwory wykonywane były podczas wielu koncertów i festiwali w Polsce (m.in. Festiwal im. A. Didura w Sanoku, Laboratorium Muzyki Współczesnej, Muzyczne Pory Roku, Warszawskie Spotkania Muzyczne, My Splendid Isolation - Dni Karola Szymanowskiego, Festiwal Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia) i za granicą (Anglia, Belgia, Niemcy, Stany Zjednoczone, Ukraina, Włochy), przez wiele znakomitych zespołów (m.in.: Kwintet Dęty BRINDISI, Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej, Polską Orkiestrę Radiową, Kammerchor CONSONO, Schola Cantorum Gedanensis, Sinfonia Varsovia, Trombastic, The University of Louisville Cardinal Singers, Chór Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego), dyrygentów (m.in.: Kenta Hatteberga, Martę Jakubiec, Haralda Jersa, Jana Łukaszewskiego, Ewę Strusińską, Krzysztofa Urbańskiego, Monikę Wolińską, Jerzego Wołosiuka, Szymona Wyrzykowskiego) i solistów (m.in.: HOB-BEATS Duo: Magdalenę Kordylasińską i Miłosza Pękalę, Pawła Książkiewicza, Roberta Morawskiego, Annę Kutkowską - Kass, Małgorzatę Pańko, Łucję Szablewską, Monikę Świostek). W 2008 roku Przemysław Zych zadebiutował w Filharmonii Narodowej jako kompozytor, a dwa lata później jako dyrygent. W roku 2011 nakładem Musica Sacra Edition ukazała się płyta New Polish Music for choir, na której umieszczono Miserere na chór mieszany, w wykonaniu chóru Schola Cantorum Gedanensis pod dyr. Jana Łukaszewskiego. Przemysław Zych współpracuje ponadto z Kapelą od Świętego Kazimierza, Operą Nova w Bydgoszczy, Radomską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Sinfonia Varsovia.

Był jednym z inicjatorów powstania Radomskiej Orkiestry Kameralnej oraz dyrygentem jej pierwszych koncertów. W roku 2007 był pomysłodawcą i kierownikiem artystycznym festiwalu "My splendid isolation - Dni Karola Szymanowskiego" w Radomiu.

Jest laureatem Konkursu Wykonawczego Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem (1998), Ogólnopolskiego Otwartego Konkursu Kompozytorskiego im. Adama Didura w Sanoku (2002) oraz Konkursu kompozytorskiego na utwór inspirowany poezją T. Różewicza (2006).

Bilety: 19, 16, 13, 11 zł

Koncert zrealizowany w ramach programu "Kompozytor-Rezydent" we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca.

Zainicjowany przez Instytut Muzyki i Tańca program "Kompozytor-rezydent" nawiązuje do rozpowszechnionej w Europie i na świecie praktyki łączenia twórców 
z profesjonalnymi instytucjami muzycznymi.

Program polega na prezentacji kilku dzieł wybranego twórcy podczas sezonu artystycznego danej instytucji muzycznej, zaś podstawową częścią programu jest zamówienie i prawykonanie jednej nowej kompozycji. Główną ideą programu Kompozytor-rezydent jest promocja współczesnych młodych polskich kompozytorów, którzy poprzez systematyczną prezentację swoich dzieł mają szansę zaistnieć i utrwalić się w świadomości słuchaczy.

Celem programu jest zwiększenie udziału najnowszej polskiej muzyki 
w stałym repertuarze instytucji koncertowych poprzez wzmacnianie bliskich relacji pomiędzy młodymi twórcami a wykonawcami i instytucjami oraz ograniczenie kosztów prezentacji dzieł muzyki współczesnej.