N A S Z   P A R T N E R

Wakacje w Radomiu z klasyką amerykańskiego kina w MCSW Elektrownia

05.07.2016
|
Wakacje w Radomiu z klasyką amerykańskiego kina w MCSW Elektrownia

Wakacje z klasyką amerykańskiego kina przeboje wytwórni Warner Bros. w kinie
Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia

Śpiewak jazzbandu, Deszczowa piosenka, Buntownik bez powodu i Mechaniczna pomarańcza to tylko niektóre spośród dziewięciu tytułów, które składają się na wyjątkowy letni cykl przygotowany w ramach

Dyskusyjnego Klubu Filmowego. Na dużym ekranie zobaczymy te dzieła X muzy, które tworzyły nie tylko ponad dziewięćdziesięcioletnią historię wytwórni Warner Bros., ale i historię światowej kinematografii.

Wszystkie filmy zaprezentujemy w odnowionej wersji cyfrowej. Na seanse zapraszamy o godz. 20.30 w każdy wtorek wakacji, począwszy od 5 lipca.

Wakacje z klasyką amerykańskiego kina przeboje wytwórni Warner Bros. to gratka zarówno dla wszystkich miłośników kina, jak i dla tych osób, które dopiero zaczynają przygodę z X muzą. Wśród proponowanych tytułów znajdują się m.in. obrazy, które wyznaczyły nowe trendy i na nowo zdefiniowały niektóre gatunki filmowe, dzieła, które uczyniły sławnymi nie tylko ich twórców, ale i grających w nich aktorów, a także adaptacje dzieł literackich.

Wakacyjny cykl otworzy produkcja z lat 20. XX wieku w reżyserii Alana Croslanda Śpiewak jazzbandu, który zapisał się w historii kina jako pierwszy obraz dźwiękowy, a także jako źródło pierwszego przeboju filmowego, piosenki My Mammy. Dłużej zatrzymamy się w latach 50. ubiegłego stulecia najpierw za sprawą Elii Kazana, twórcy Tramwaju zwanego pożądaniem, czyli adaptacji dramatu Tennessee Williamsa z Vivien Leigh i młodym Marlonem Brando w rolach głównych. Gene Kelly przypomni Deszczową piosenkę, jeden z lepszych musicali w dziejach kina, a James Dean Buntownika bez powodu, najsłynniejszy film w dorobku Nicholasa Raya. Wspomnianą dekadę zamknie klasyczny western komediowy Howarda Hawksa Rio Bravo, w którym zobaczymy m.in. Johna Waynea i Deana Martina. W lata 60. przeniosą nas z kolei Betty Davis i Joan Crawford za sprawą thrillera psychologicznego pt. Co się zdarzyło Baby Jane? wyreżyserowanego przez Roberta Aldricha. Przypomnimy także dwa obrazy Stanleya Kubricka 2001: Odyseję kosmiczną, arcydzieło gatunku science fiction z 1968 roku i o trzy lata młodszą, czyli reprezentującą kinematografię lat 70. XX wieku Mechaniczną pomarańczę, adaptację powieści Anthonyego Burgessa z Malcomem McDowellem w roli głównej. 30 sierpnia zobaczymy ostatni film cyklu Egzorcystę, horror wszech czasów zrealizowany w 1973 roku przez Williama Friedkina.

Program projekcji:
5 VII, godz. 20.30 Śpiewak jazzbandu, reż. Alan Crosland, USA 1928, 88
12 VII, godz. 20.30 Tramwaj zwany pożądaniem, reż. Elia Kazan, USA 1951, 122
19 VII, godz. 20.30 Deszczowa piosenka, reż. Stanley Donen, Gene Kelly, USA 1952, 103
26 VII, godz. 20.30 Buntownik bez powodu, reż. Nicholas Ray, USA 1955, 111
2 VIII, godz. 20.30 Rio Bravo, reż. Howard Hawks, USA 1959, 141
9 VIII, godz. 20.30 Co się zdarzyło Baby Jane?, reż. Robert Aldrich, USA 1964, 134
16 VIII, godz. 20.30 2001: Odyseja kosmiczna, reż. Stanley Kubrick, USA 1968, 160
23 VIII, godz. 20.30 Mechaniczna pomarańcza, reż. Stanley Kubrick, USA 1971, 136
30 VIII, godz. 20.30 Egzorcysta, reż. William Friedkin, USA 1973, 122

Więcej informacji na stronie
www.elektrownia.art.pl